lördag 27 juni 2009

Löshoppning

Tin-Tin har löshoppat mig. Det tycker jag är kul. Det är så härligt att springa näst intill fritt på ridbanan, bara longerlinan mellan mig och Tin-Tin. Hon hade satt upp två hinder den här gången med ca 7 m mellan varandra. Precis lagom med ett galoppsprång innan nästa hinder.

Jag fick in ett perfekt flyt och avståndet mellan hindren passade mig perfetkt. Jag fick flera fina språng från båda hållen så Tin-Tin höjde från enkla kryss hinder till vanliga rättuppstående. Kan tänka mig att det blev ca 70 cm högt. Även på den här höjden stämde det hur bra som helst, och Tin-tin berömde mig jätte mycket. Hon sa att jag verkligen kommer att bli en fin hopphäst för min matte. Nästa gång ska jag kanske få prova att hoppa något som kallas för oxer. Jag har aldrig gjort det innan men det ska tydligen vara en hindertyp som är längre än de jag har hoppat innan. Det ska bli spännande.

När jag kom tillbaka till stallet och matte plckade av mig benskydden och kapsonen och jag fått mitt svett-täcke på ryggen. Satte sig matte hos mig i min box. Så mysigt det är att bara vara nära varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar