söndag 14 juni 2009

Dags att börja arbeta igen.


I och med att Rocky har kommit ner till oss på Stall Ryd så har jag fått vila ett par veckor för att jag och Sessan ska bli kompisar med honom och att vi ska bli betäckta förstås. Fast vi vet inte om det har blivit något än, men det märks. Tintin ska göra något test i höst på oss säger hon.

Hur som helst så var det så dags att åter börja arbeta igen. Matte red mig i lilla paddocken och tränade på skrittarbetet. Det gick faktiskt hur bra som helst. Jag sökte mig framåt och nedåt på tygeln. Och matte lyckades ganska bra att ställa mig rätt i hörnen och på volterna. Jag fick så mycket beröm både av matte och Tintin, och då känns det som att jag lättar lite från marken, så glad blir jag. Jag älskar att jobba och tycker det är riktigt kul att få lära mig något nytt. Fast ibland förstår jag inte vad jag ska göra. Som idag, då matte bad mig att gå åt sidan samtidigt som hon bromsade upp mig och hon hade sitt inre ben längre bak än vanligt. Skänkelvikning sa de att det hette. Jag förstår inte alls vad det är jag ska göra. Men både matte och Tintin säger att jag kommer att lära mig det snart. Ska bli spännande och kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar