lördag 14 maj 2011

En snabb mil


Igår blev det en snabb mil med Lina. Till en början var hon inte alls på hugget och jag fick driva henne framåt första km. Men sen blev hon allt mer sugen på dagens arbete. Jag red henne mest i trav och galopp, det var endast på asfalts sträckorna som jag red i skritt. I skritten gjorde vi mycket skänkelvikningar för att även jobba lite lösgörande. Åt höger går det jättebra men det är lite segare åt vänster. Det får vi jobba på mer. Men Lina var så duktig ändå. Hon gick i en bra form och höjde upp sin rygg riktigt bra.
När vi kom fram till Dal gnäggade Lina till de Islandshästar som bor där, men hon var hela tiden lugn och uppförde sig exemplariskt. Efter det gnäggade hon då och då, ja hon till och med svarade en fågel med glatt gnägg. Hon är för söt!
Det enda jag egentligen kan tycka var dåligt är att Lina börjar ömma i sina fötter när vi rider på lite stenigare grusvägar. Men det har jag räknat med och lösningen är enkel. Nya snygga järnskor på de små hovarna. Fram till dess får jag helt enkelt planera mina val av vägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar