torsdag 29 oktober 2009

Uteritter


På sista tiden har det varit så dåligt väder så jag har inte blivit arbetad något nämnvärt. Men den här veckan har både matte och Tin-Tin ledigt så vi har varit ute i skogen tillsammans med Tin-Tin och min kompis Sessan. Vi har börjat ganska lugnt i skritt men sen när vi ska trava har Sessan och jag busat ordentligt, ja jag har till och med galopperat några gånger, och då har jag fått ordentligt med beröm av matte så jag undrar om det är något hon verkligen vill att jag ska göra. Jag blir lite förvirrad när det gäller galoppen nämligen. Innan när jag sprang med vagn efter mig så var det Fy! Fy! Fy! att galoppera, men nu hos min nya ägare får jag beröm om jag galopperar några steg. Fast om matte blir glad så försöker jag ju, men det är så svårt att förstå när jag ska trav och när jag ska galoppera. Fast det är nog något som vi kommer träna ganska mycket på från och med nästa vecka. För om jag har förstått Tin-Tin rätt så ska vi åka till ridhuset ett par gånger i veckan och träna där under vinter halvåret. troligen kommer vi även träna för Cajsa en hel del också. Så jag ska nog lyckas lösa svaret på gåtan om galoppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar