fredag 25 september 2009

Uppdatering



Oj oj oj Så länge det var sen Tin-Tin skrev i min blogg! Visst det har varit mycket och det finns ju bara 24 timmar på ett dygn. Men det har ju hänt så mycket som jag måste berätta om!

Matte Emelie har tränat och utbildat mig efter bästa förmåga under sommaren. Vi har jobbat för Tin-Tin med både markarbete och hoppning. Och framstegen har gått stadigt framåt.

Ja till och med så pass framåt att vi faktiskt har varit iväg och gjort vår första tävling!
Det var i Korsberga, strax utanför Vetlanda, som vi startade på en Clear Round tävling i hoppning. Visst vi hoppade inte några höga höjder (40 cm och 50 cm) men det är tävlingsrutinen vi är ute efter att få. Hur gick det då?
Hur bra som helst! Vi red felfritt och fick rosett på båda höjderna! Förutom att det var några i publiken som korade mig till den finaste hästen. Eftersom jag är nästan svart.

Vi har även inlett min och mattes träning för instruktör. Vi har varit och tränat för Cajsa Lindqwist på Larsåsa-gård. Cajsa tycker att jag är söt och trevlig! Hon tror att jag kommer bli en jättetrevlig ridhäst och få lika fina rörelser som en welsh! Oj! Så stolt både matte och Tin-tin blev av att höra det! Tin-Tin kommer att uppdatera betydligt bättre än tidigare när vi varit och tränat, det har hon lovat.
När vi var iväg igår och tränade så jobbade vi med mycket med att ridas i form på volt och så började vi jobba med framdelsvändningarna. I början var det lite knepigt att förstå men jag tror att jag fick grepp om det efter ett tag. Mot slutet hoppade vi en liten studsserie för att träna in min teknik och mattes balans. Usch! Det var lite läskigt, och jag fegade ordentligt på hindren. Jag måste bli mer framåt sas det. Som avslutning hoppade vi lite på en oxer.
Både matte, Tin-Tin, Cajsa och jag var nöjda efter och en ny träning bokades in om en vecka.

1 kommentar: